• Til foreninger og selvejende haller i Rebild Kommune

Regeringen har indført nye og skærpede restriktioner fra mandag den 26. oktober og fire uger frem.

Forsamlingsforbuddet er fra mandag den 26. oktober sænket fra 50 til 10 personer, mens det fra på torsdag den 29. oktober bliver et krav, at der bæres mundbind eller visir, når man færdes i indendørs idrætsfaciliteter og i øvrige kulturinstitutioner.

Rebild Kommune bakker naturligvis op om myndighedernes retningslinjer og tiltag i kampen mod de stigende smittetal. Vi opfordrer jer foreninger og haller til at fastholde fællesskaberne med respekt for de nye regler og retningslinjer.

Som tidligere anbefaler Rebild Kommune institutioner, foreninger og aftenskoler til at søge specifikke anbefalinger hos de relevante myndigheder og hovedorganisationer.

Forbud mod at forsamles mere end 10 personer

Forsamlingsforbuddet sænkes til 10 personer. Dog fritages børn og unge for det sænkede forsamlingsforbud. For børn og unge under 21 år fastholdes forsamlingsforbuddet på 50 personer inkl. evt. ansvarlige personer, som er ældre end 21.

Svømmehaller og fitnesscentre må fortsat holde åbent for ophold og færdsel på tværs af aldersgrupper. Det vil sige, at man som hidtil opererer med et arealkrav. Er der tale om et arrangement eller en aktivitet som f.eks. holdtræning, må der til gengæld maksimalt være 10 personer til stede.

Mundbind

Fra torsdag den 29. oktober bliver det et krav, at personer over 12 år bærer mundbind eller visir, når de færdes i indendørs kulturinstitutioner og idrætsfaciliteter. Kravet om mundbund gælder ikke, når man sidder ned. Der er ikke krav om mundbild under selve idrætsaktiviteten.

Derudover
    Skolerne har fortsat åbne døre for foreningslivet og aftenskolerne, men under skærpet opmærksomhed, hos både foreninger, aftenskoler og skolerne. Rebild Kommune opfordrer til, at foreninger, skoler og idrætshaller indbyrdes aftaler hvorledes aktiviteter på bedste vis afvikles efter de gældende retningslinjer.

I tilfælde af relevante ændringer i retningslinjer eller lignende vil vi holde foreninger, aftenskoler og selvejende institutioner orienteret og formidle hvor relevant information findes. Vi opfordrer dog til at foreninger og institutioner også selv holder sig orienteret på blandt andet nedenstående hjemmesider. Vi orienterer jer naturligvis også løbende om hjælpepakker og -puljer. I øvrigt gør vi opmærksom på, at det er de som afholder aktiviteterne, som er ansvarlig for at retningslinjer overholdes.

Relevante hjemmesider og retningslinjer kan ses nedenfor: