Opslag fra Center Kultur og Fritid:

• Tid til at indsende lokaletilskudsregnskab samt årsregnskab for 2020

Nu er der åbnet op for indsendelse af Lokaletilskudsregnskab 2020, via. www.forening.rebild.dk.

For alle der har modtaget lokaletilskud i 2020, skal indsende regnskab på dette inden d. 1 april 2021 kl. 23.59.

Alle godkendte folkeoplysende foreninger i Rebild Kommune, skal indsende årsregnskab underskrevet af den samlede bestyrelse, som også indsendes via. lokaletilskudsregnskab ´formularen` (også selv om man ikke har modtaget lokaletilskud). Det betyder blot at i udfylder medlemstal og vedhæfter årsregnskabet i bunden og indsender + underskrifter med NemID.

Husk at opdaterer kontaktoplysningerne på foreningsportalen, hvis der er sket ændringer i forhold til formand, kasserer og kontaktperson.

Hvis I grundet Covid-19 ikke har kunne afholde generalforsamling, skriver I til undertetgnet og eftersender årsregnskabet  pr. mail cafr@rebild.dk.

Som tidligere skrevet ud, afholder jeg kassererkursus online på de 2 nedenstående datoer.

• Den 4 marts kl. 16.00, tilmeld dig til online kassererkursus til cafr@rebild.dk – skriv hvilken dag du tilmelder dig ( Derefter modtager du link, til undervisningen).
    • Den 11 marts kl. 19.30, tilmeld dig til online kassererkursus til cafr@rebild.dk – skriv hvilken dag du tilmelder dig ( Derefter modtager du link, til undervisningen).

Hotline

• Den 30 og 31 marts – support på telefon indtil kl. 22.00 vedr. lokaletilskudsregnskaber.

Hvis I har spørgsmål eller brug for hjælp, skal i endelig kontakte mig.

Med Venlig hilsen

Tlf. 25105769/99887716

Mail: cafr@rebild.dk

• OBS - fællesmøde for foreninger, aftenskoler og haller er udsat til d. 17 februar

Kære alle foreninger, aftenskoler og haller i Rebild Kommune

I har tidligere modtaget invitation til fællesmøde.

Vi har desværre været nødsaget til at flyttet mødet til onsdag den 17. februar.

Vi håber naturligvis I stadig har lyst og mulighed for at deltage, tilmelding sker via. den mail der er sendt til formand og kasserer.
    Mødet finder sted over Microsoft Teams onsdag den 17. februar kl. 16.45-18.00

Mødet har til formål at:

- Samle og informere om relevante politiske og administrative beslutninger

- Formidle gode råd og opmærksomhedspunkter til jer

- Informere om indsendelse af regnskab og tilskud i 2021

- Give jer mulighed for at stille de spørgsmål i måtte have

Fritidsteamet

• Nu kan I søge Fritidsrådets Start og Udviklingspulje!

Alle foreninger indenfor idræts- og fritidsområdet, haller og aftenskoler, samt uorganiserede grupperinger, kan søge puljen, på 150.000 kr.

Find ansøgningsskemaet og læs mere om puljen på Fritidsrådets udviklingspulje | Rebild kommune

Grundet Corona og udskydelse af Fritidsrådets generalforsamling har det ikke været muligt at behandle de ansøgninger vi har modtaget i efteråret 2020. De ansøgninger vil naturligvis blive behandlet i denne omgang og der forventes svar inden udgangen af marts.

Deadline for ansøgning er den 1. marts 2021

• Til foreninger, aftenskoler og selvejende haller i Rebild Kommune

Vedrørende beregning af tilskud i 2021

Den 13. januar vedtog Kultur- og Fritidsudvalget i Rebild Kommune at tilskud til foreninger og aftenskoler kan bygge på tal for 2019.

Se beslutningen her

Beslutningen betyder at:

2) Foreninger kan som minimum få lokaletilskuddet udregnet efter de aktivitetstimer de havde i 2019, forudsat de har haft udgiften til lokalerne.

3) Hvis en forening har flere aktivitetstimer i 2020, end de havde i 2019, får de udregnet tilskuddet på baggrund af deres aktivitetstimer i 2020.

4) Hvis en forening har haft medlemsnedgang i 2020, vil medlemstallet for 2019 benyttes.

Til aftenskoler

Aftenskoler der ikke har haft aktivitet nok til at opretholde deres bevilligede tilskud for 2020, vil som minimum få et tilskud svarende til det tilskud, som de var berettiget til i 2019. Hvis de har haft mere aktivitet i 2020, end i 2019, får de tilskud herefter.

Aftenskoler kan fortsat indsende løn- og timesedler selvom undervisninger er aflyst. Aftenskolen skal dog være opmærksom på, ved den halvårlige afregning, at der som altid skal tilbage betales 2/3 af lønnen.

Beslutningen supplerer de stadig gældende regler om at:

1. Foreningerne kan modtage lokaletilskud, også selvom de ikke er aktive og benytter deres lokaletider, og lokaletilskud berøres således ikke af Covid-19.

2. Aftenskoler får tilskud til løn til underviserne. De aftenskoler der har udbetalt løn til undervisere/skoleledere, har fortsat fået tilskud til lønnen, selvom de ikke har haft aktivitet. Dem der ikke har udbetalt løn, har ikke fået tilskud til de aflyste timer.

Fællesmøde for foreninger og aftenskoler om Covid-19-situationen i 2021 (i uge 6)

Der planlægges lige nu et fælles online møde for alle foreninger, aftenskoler og selvejende haller. Mødet har til formål at 1) opsummere og samle information til jer fra forvaltningen og 2) at tage temperaturen på jer og jeres forenings oplevelser, samt besvare de spørgsmål I måtte have i forbindelse med covid-19 situationen.

Forventeligt vil mødet finde sted online torsdag den 11. februar kl 17-18. I vil snarest modtage mere information om dette.

• Til foreninger, aftenskoler og selvejende haller i Rebild Kommune

Vedrørende beregning af tilskud i 2021

Se beslutningen her

Beslutningen betyder at:

Til aftenskoler

Beslutningen supplerer de stadig gældende regler om at:

• Ansøg om aktivitetstilskud, samt Leder, træner og instruktøruddannelse

Skal din forening søge om Aktivitetstilskud?(Aktivitetstilskud er et tilskud til medlemmer under 25 år.)

Der er nu åbnet op for at ansøge om aktivitetstilskud 2021, ansøgningsfrist for at ansøge er den 4 februar kl. 12.00.

Skal din forening søge om tilskud til Leder, træner og instruktøruddannelse for 2020? (Der gives tilskud til kursusudgifter, opholds- og rejseudgifter for enkeltpersoner.)

Begge tilskud søges via. jeres foreningsprofil her på foreningsportal.

Hvis I har spørgsmål og eller brug for hjælp, så kontakt mig Camilla Framnes tlf. 25105769 eller på mail cafr@rebild.dk

Ældre indlæg ¿