• Til foreninger, aftenskoler og selvejende haller i Rebild Kommune

Vedrørende beregning af tilskud i 2021

Den 13. januar vedtog Kultur- og Fritidsudvalget i Rebild Kommune at tilskud til foreninger og aftenskoler kan bygge på tal for 2019.

Se beslutningen her

Beslutningen betyder at:

2) Foreninger kan som minimum få lokaletilskuddet udregnet efter de aktivitetstimer de havde i 2019, forudsat de har haft udgiften til lokalerne.

3) Hvis en forening har flere aktivitetstimer i 2020, end de havde i 2019, får de udregnet tilskuddet på baggrund af deres aktivitetstimer i 2020.

4) Hvis en forening har haft medlemsnedgang i 2020, vil medlemstallet for 2019 benyttes.

Til aftenskoler

Aftenskoler der ikke har haft aktivitet nok til at opretholde deres bevilligede tilskud for 2020, vil som minimum få et tilskud svarende til det tilskud, som de var berettiget til i 2019. Hvis de har haft mere aktivitet i 2020, end i 2019, får de tilskud herefter.

Aftenskoler kan fortsat indsende løn- og timesedler selvom undervisninger er aflyst. Aftenskolen skal dog være opmærksom på, ved den halvårlige afregning, at der som altid skal tilbage betales 2/3 af lønnen.

Beslutningen supplerer de stadig gældende regler om at:

1. Foreningerne kan modtage lokaletilskud, også selvom de ikke er aktive og benytter deres lokaletider, og lokaletilskud berøres således ikke af Covid-19.

2. Aftenskoler får tilskud til løn til underviserne. De aftenskoler der har udbetalt løn til undervisere/skoleledere, har fortsat fået tilskud til lønnen, selvom de ikke har haft aktivitet. Dem der ikke har udbetalt løn, har ikke fået tilskud til de aflyste timer.

Fællesmøde for foreninger og aftenskoler om Covid-19-situationen i 2021 (i uge 6)

Der planlægges lige nu et fælles online møde for alle foreninger, aftenskoler og selvejende haller. Mødet har til formål at 1) opsummere og samle information til jer fra forvaltningen og 2) at tage temperaturen på jer og jeres forenings oplevelser, samt besvare de spørgsmål I måtte have i forbindelse med covid-19 situationen.

Forventeligt vil mødet finde sted online torsdag den 11. februar kl 17-18. I vil snarest modtage mere information om dette.

• Til foreninger, aftenskoler og selvejende haller i Rebild Kommune

Vedrørende beregning af tilskud i 2021

Se beslutningen her

Beslutningen betyder at:

Til aftenskoler

Beslutningen supplerer de stadig gældende regler om at:

• Ansøg om aktivitetstilskud, samt Leder, træner og instruktøruddannelse

Skal din forening søge om Aktivitetstilskud?(Aktivitetstilskud er et tilskud til medlemmer under 25 år.)

Der er nu åbnet op for at ansøge om aktivitetstilskud 2021, ansøgningsfrist for at ansøge er den 4 februar kl. 12.00.

Skal din forening søge om tilskud til Leder, træner og instruktøruddannelse for 2020? (Der gives tilskud til kursusudgifter, opholds- og rejseudgifter for enkeltpersoner.)

Begge tilskud søges via. jeres foreningsprofil her på foreningsportal.

Hvis I har spørgsmål og eller brug for hjælp, så kontakt mig Camilla Framnes tlf. 25105769 eller på mail cafr@rebild.dk

• Skærpede restriktioner for fritidslivet

Restriktionerne fra de 69 kommuner udbredes nu til at gælde alle kommuner fra onsdag d 16. december kl. 16.00.

Restriktionerne gælder ind til videre til 3. januar 2021.

Rebild Kommune bakker naturligvis fortsat op om myndighedernes retningslinjer og tiltag i kampen mod de stigende smittetal.

Som tidligere anbefaler Rebild Kommune institutioner, foreninger og aftenskoler til at søge specifikke anbefalinger hos de relevante myndigheder og hovedorganisationer.

Konkret indebærer de nye restriktioner for jer at:

• Al indendørs idræt og foreningsaktivitet lukkes ned
    • Udendørs idræt kan fortsat gennemføres, når de øvrige retningslinjer følges
    • Forsamlingsforbuddet om max 10 personer gælder alle uanset alder
    • Se blandt andet de gældende retningslinjer på www.dif.dk/corona og www.dgi.dk/corona

Nedlukningen af indendørs foreningsaktiviteter gælder både i kommunale, private og kommercielle faciliteter, ligesom det omfatter både individuelle aktiviteter, holdaktiviteter og stævne- og turneringsaktiviteter.
    Det er fortsat muligt at gennemføre træningsaktiviteter udendørs, så længe forsamlingsforbuddet på max 10 personer inkl. træner og øvrige retningslinjer overholdes.

Relevante hjemmesider og retningslinjer kan ses nedenfor: