Rebild Taekwondo Klub

Rebild Hwa Rang Taekwondo

Kampkunst kan med fordel benyttes af alle, som har brug for noget mere flow, mindfulness og 'komme ned i kroppen' aktiviteter. I taekwondo gælder det ikke om, hvem der kan lave flest mål, svømme hurtigst, løbe hurtigst eller springe længst. Her handler det om, at have fokus på dig selv og din egen udvikling. F.eks at du kan lave dine spark lidt bedre, dine slag lidt hurtigere eller kraftigere eller kontrollere din vejrtrækning bedre end sidst.

Træningen i Rebild Taekwondo klub giver både værktøjer og overskud til regulær selvforsvar, men også til at ændre vaner og modvirke livsstilssygdomme; gøre en mere fit, robust og i balance. Dét er i virkeligheden den allervigtigste form for selvforsvar. Træningen omfatter mange forskellige aspekter som kondition, smidighed, selvtillid, balance, fokus på vejrtrækning, samarbejde, meditation og filosofi.

Taekwondo er derudover også en fantastisk familiesport, hvor alle kan træne og udvikle sig sammen på tværs af alder og individuelle udfordringer!

Træningstider:

Tirsdag Tidspunkt Torsdag Tidspunkt
Børn (Mon) 5-10 år 18:00-18:45 Junior (Kup) 10-18 år 18:00-19:00
Unge/ Voksen (Kup) fra 10 år og opefter 19:00-20:30 Unge/ Voksen (Kup) fra 18 år og opefter 19:00-20:30

Bemærk: juniorer kan også træne på voksenhold efter aftale med cheftræner.

Lokaler: Vi holder til i Skørping Idrætscenter, hvor vi har vores egen dojang (trænings sal).

Klubbens hjemmeside: https://rebildtkd.mento.club/

Rebild Taekwondo Klub