Lene Winther

Email: lbwi@rebild.dk

DDS Støvring (Cimbrerne)

Beskrivelse

Vi er det Det Danske Spejderkorps, Støvring. Fra at vi blev dannet i 1946 har gruppens navn også været "Cimbrerne". Vores Spejdergård ligger på Hjedsbækvej 7 (lige overfor varmeværket).

På Spejdergården samles alle spejdere hver onsdag aften i deres grene til forskellige aktiviteter - det er mikro (0-1 klasse), mini (2-3. klasse), junior (4-5-6. klasse), trop (7-8-9. klasse) og klan (ældre end 9. klasse). Vi har også Familiespejd (3-6 år), som mødes cirka hver 3. søndag.

Som spejder laver man mange forskellige aktiviteter. De fleste gange er vi uden for, da der jo er så meget spændende i naturen - hvis vejret er meget dårligt, så går vi dog inden for på Spejdergården. Spejdere laver mange forskellige aktiviteter - vi arbejder med dolk og sav, laver med over bål, lære at færdes i naturen, vi leger, lærer førstehjælp, øver knob og besnøringer, bygger ting af rafter, øver os på kommunikation og koder, tager på ture, lærer at klare os selv og rigtig meget andet sjovt.

Det er grundlæggende for os, at vi er ude i naturen, da den er vores lærings- og lege plads, samt at de ældre og mere erfarne spejdere hjælper med at vejlede de knap så erfarne.

Vil du gerne vide mere om at være spejder og alt det spændende vi laver ude i naturen, så se på www.spejd.com eller find os på facebook under "Cimbrerne DDS Støvring".

Kontakt oplysninger

DDS Støvring (Cimbrerne)