Lene Winther

Email: lbwi@rebild.dk

Himmerlands Humanitære Forening

Beskrivelse

Himmerlands Humanitære Forening er en frivillig dansk forening, som har til formål at gøre en forskel for de ca. 130 bogligt svage børn på det russiske børnehjem i Podborki. Vi arbejder derfor løbende på at skaffe hjælp til børnehjemmet, således at børnenes hverdag bliver forbedret, og de kan lære mest muligt. Sammen med det meget engagerede personale på børnehjemmet gør vi en STOR forskel for børnene.

Alle er meget velkomne til at blive medlem i foreningen. Kontingentet er årligt 30 kr. for en person og 50 kr. for et par. Der kan indbetales på foreningens bankkonto: reg.nr. 9336 kt.nr. 3415629051 (HUSK navn og adresse). Kan du ikke betale på denne måde, kan du kontakte kasserer Inge Weis Hansen på tlf. 20916252 for at aftale nærmere. Har du lyst til at hjælpe med at gøre en forskel for de russiske børnehjemsbørn evt. ved at deltage i foreningens arbejde, er du meget velkommen til at kontakte formand Stina Bargmann Toft på tlf. 23280716 eller mail stinatoft@yohoo.dk.

Foreningen blev stiftet 1. febuar 1998 under navnet Nøragers Humanitære Hjælpeorganisation for Russiske Børnehjem - i daglig tale Russerforeningen. Dette navn blev ændret i 2013. Foreningen har i 20 år afholdt sommerlejr i Himmerland for børn fra børnehjemmet. Desværre er det med årene blevet meget vanskeligt at finde frivillige hertil, herunder værtsfamilier til børnene. Sommerlejren i 2017 blev derfor den sidste.

Der kan læses meget mere på foreningens hjemmeside www.podborki.dk og på Facebook / Himmerlands Humanitære Forening.

Kontakt oplysninger

Himmerlands Humanitære Forening