Støvring Seniordansere

Støvring Seniordansere har eksisteret siden 1988 i Støvring.

Vi består af en gruppe danseglade seniorer, der elsker at høre dejlig musik og bevæge sig dertil.  Ca. 40 personer hygger sig én gang ugentlig i Baunebakkeskolens festsal, under ledelse af Rosa Skriver.

Dansene er internationale forenklede folkedanse, tilpasset folk i gruppen 60+. Dansen kan være kreds, kvadrille, rækkedanse osv. , som indøves trin for trin, så alle kan deltage. Det kræver ikke, at man møder sammen med en partner, kom som du er og vi finder sammen en løsning på en partner til dig.

Danseformen giver en god motion, det styrker muskulaturen, kredsløbet, balancen, sætter hjernen i sving og som en stor sidegevinst styrker men et godt socialt netværk. Det er utrolig vanedannende, så er du forberedt.

Det er bestemt ikke kedeligt, mange har danset i både 5, 10, 15 og 20 år i foreningen. Der afholdes i løbet af året andre sociale sammenkomster, såsom festmiddage, fælles aftner med gymnaster, sommer arrangementer og en herlig julefrokost.

Kan du lide at danse og gerne vil være sammen med os, er du velkommen, med eller uden partner. Du kan være med en gang eller to, før du bestemmer dig. Du er meget velkommen.

Kontakt danselederen på tlf.: 60 47 78 08 for evt. spørgsmål

Støvring Seniordansere